Borg/McEnroe
dinsdag 22 augustus 2017
donderdag 27 mei 2010
Meld je nu aan voor FILM MARKETING WORKSHOP 2010

Het Nederlands Fonds voor de Film biedt in samenwerking met Pim Hermeling (Wild Bunch) op donderdag 17 & vrijdag 18 juni 2010 een film marketing workshop aan, die het marketing en promotietraject van een film behandeld van productie naar publiek. Deze cursus is toegankelijk voor mensen die werkzaam zijn in productie, distributie en vertoning.

Doel van de cursus: kennis over marketing en distributie te verhogen en zodoende middelen te geven om  films beter in de Nederlandse markt te zetten. Dit zal bewerkstelligd worden door inzicht te bieden in de tijdslijn van een film en daarbij marketingstrategieën te bedenken waarmee de juiste markt en doelgroep voor een film gevonden kan worden. Tijdens de workshop zal zowel het traject van de arthouse als de commerciele film besproken worden.

Aan de hand van actuele films van het afgelopen jaar worden door experts verschillende aspecten van marketing naar voren worden gebracht. Maar ook de deelnemers worden aan het denken gezet, aan de hand van de vertoning van een actuele film zullen de deelnemers in groepen gaan brainstormen en tot slot hun marketingplan gaan presenteren.

Gastsprekers:
-Frans van Gestel (IDTV Film): productie
-Pim Hermeling (Wild Bunch): distributie
-Fraser Bendsted (The Picture Production Company): trailers
-Fulko Kuindersma (E1 Entertainment): marketing
-Dan Light (The Picture Production Company): digitale marketing
-Britt Colegem (Independent Films): publiciteit

De deelnemer verlaat de workshop met: meer kennis van het distributieproces en van de middelen om een effectief marketingplan op te kunnen stellen om zo tot een beter bereik te komen van de beoogde doelgroep.

Kosten: 200,- (inclusief lunch en consumpties).
Datum & locatie: 17 & 18 juni 2010, De Balie Amsterdam.
Aanmelden? Mail je CV en een korte beschrijving van je carrière naar: info@filmfonds.nl
Deadline inschrijving: 11 juni 2010